onsdag, mars 08, 2017

Heidi Bjerkan: Det er ikke mange jenter på kjøkkenet. DN smak 8 mars 2017

Tekst: Sarah Hambro

— Jeg føler at jeg forsøker å være et forbilde med at jeg fortsatt jobber som kokk, at det går an i min alder, sier Bjerkan, som er født i 1970. Hun driver restauranten Credo i Trondheim og ble ifjor kåret til årets kjøkkensjef av Norges kokkemestres landsforening.....les her!

Min kommentar i DN:

"Takk til DN som fokuserer på Heidi Bjerkan og Parabere Forum. Heidi fremhever et viktig poeng når hun sier at det å stå på kjøkkenet er det viktigste hun kan gjøre. Det er selvsagt også en av veldig mange grunner til at hun har lykkes me det hun har gjort. Men hennes engasjement i Parabere Forum er bare et av hennes fokus som er med på å fornye vår forståelse av mat og ikke minst råvarer. Følg med på Vippa, vippa.no, på Vippetangen som åpner i april der Heidi er medeier. Og hennes engasjement på fokuset av norske råvarer i Cook it Raw, cookitraw.org, som kommer med en større presentasjon av Norge og mulighetene med norske råvarer. Anbefaler også siste sesong av Chefs Table i Netflix hvor det er en episode med Dominique Crenn og en annen med slovenske Ana Ros."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar